woensdag 2 mei 2012

Dag 6 – South Beach, Shoppen en Snelheid!

Voorzichtig deden we één oog open... en.... gelukkig! Het was droog, en zelfs wat blauwe lucht te zien. Heerlijk trouwens dat je vanaf je bed de Atlantische Oceaan kunt zien.
We haalden beneden in de lobby van het hotel een kop koffie en gingen op het strand ontbijten. Lekker in het zonnetje... heerlijk! Lau had eerder haar lange broek nog snel omgeruild voor een korte broek, en dat was maar goed ook, want het was behoorlijk warm al.

Op naar South Beach; op de befaamde Ocean Drive vonden we gewoon een mooi parkeerplaatsje (stukken goedkoper dan in Amsterdam, trouwens)! Omdat het een uurtje of 10 was, was het nog vrij rustig, dus besloten we eerst een een stukje over het strand te wandelen, een beetje gekleurde strandwachthuisjes te kijken om vervolgens op Lincoln Street te belanden.
Lincolnstreet is DE winkelstraat van South Beach. Mooie winkels, mooie restaurants en mooie terrasjes, met mooie mensen natuurlijk. Pasten wij uiteraard prima tussen, met onze Starbucks Iced Macchiato nonchalant in onze hand, haha!
Laura sloeg nog even haar slag bij Victoria's Secret (halleluja!) en kon zich gelukkig bedwingen bij de rest van de winkels. Om af te koelen deden we een drankje op de hoek bij Espanola Way, wat enorm gehyped wordt als iets fantastisch, maar het is eigenlijk een straatje zoals de gemiddelde mediterrane dorpsstraat eruit ziet. Maar misschien zijn we daar verwende Europeanen voor. Wel een lekker terrasje (Margarita's drinken!!) en prima mensen kijken.

Uiteindelijk was het tijd om de belachelijke auto's en prachtige art-deco op South Beach te gaan bekijken. Het was inmiddels lunchtijd, dus een stuk drukker en gezelliger. Mensen zaten te lunchen met enorme cocktailglazen vol Margarita's, Daquiri's of Mimosa's. Ook hier kregen we zo'n lekker luxe gevoel als we langs al die mooie restaurant en vrolijk gekleurde gevels liepen. Ook de wijk achter Ocean Drive (de rest van South Beach, zegmaar) is erg netjes en hip. Bij een volgend bezoekje aan Miami, is dit absoluut de beste plek voor een uitvalbasis.
Omdat we al vier uur aan het lopen waren, begonnen onze voetjes een beetje moe te worden, dus besloten we om de auto te pakken naar Bayside Marketplace en om als het donker was weer een terug te keren op South Beach voor het neonlicht en nog meer dikke auto´s.

Bij Bayside Marketplace vind je veel winkeltjes, maar er vertrekken ook boottochtjes door de baai van Miami. Dat gingen we dus doen; en wel met de 'Thriller', een powerboot die heeeeeel hard kon. Vonden wij wel wat, natuurlijk. We werden op de foto gezet voordat we nog helemaal keurig de boot in stapten. En toen begon het feest, met Thriller van wijlen Micheal Jackson knalhard aan, gingen we met een rotgang over het water, richting de bezienswaardigheden. Zo hard dat je tanden er droog van werden en dat je alleen maar met een soort grimas om je heen kon kijken. Aangezien er nogal wat wind stond, werden de mensen aan de andere kant van de boot zeiknat van het op spattende water. Maar ja, die boot ging natuurlijk bochtjes maken... dus het duurde niet lang voordat ook Laura een golf zeewater over zich heen kreeg.
Iets verderop konden we een beetje opdrogen bij het gluren naar de immense huizen op Star Island, waar Ricky Martin en Gloria Estefan en dat soort types wonen. Sommige huizen zijn echt monsterlijk, maar het is wel een lekker plekkie zo aan het water.
Na nog wat sightseeing, en het uittesten van het aantal PK's die het apparaat had, waren we na een uurtje weer terug in Bayside. Zeiknat. Maar als troost mochten we de best nog wel aardige cheezy foto kopen. Hebben we vorig jaar ook een aantal keer gedaan en dat leverde toch nog wel lollige kiekjes op!

We gingen even opdrogen in het zonnetje onder het genot van wat livemuziek. Nog even een beetje rondgeslenterd over Bayside, met het idee dat we het wel donker zouden willen zien worden. Maar aangezien dat pas om 20:00 uur, en we toch wel trek hadden, kochten we een pizzaslice en zetten niet lang daarna toch maar koers naar Ocean Drive... nog geen neonverlichting, maar wel mooie mensen (siliconen kunnen gewoon weer, hoor!) dikke auto's. Met het licht van het ondergaande zonnetje kreeg de rit naar het hotel ook absoluut iets tropisch.
In het hotel namen we nog een duik in het zwembad om onze vermoeide lijven af te koelen, en de BRIES die er stond, hielp daar ook wel bij. Daarna was het echt kinderbedtijd. Maar de conclusie van vandaag; South Beach is een hele leuke plek, en we moeten nodig nog een beetje bij bruinen!