woensdag 9 mei 2012

Dag 12 & 13 – Leven als God in Fort Myers Beach

Onze eerste dag in Fort Myers Beach begon sportief; we gingen weer eens hardlopen over het strand. Toch is het temperatuurtje zo 's ochtends vroeg al behoorlijk hoog, zodat het allemaal best wel zwaar is. En dat op vakantie! Pfff. De pier van Fort Myers Beach bood dan ook uitkomst. Daar konden we even bijkomen en kijken naar de vissers.

Tijdens het ontbijt gooide Lau nog een kop koffie over d'r been, en mocht dus met kleren en schoenen en al onder de koude douche. Gelukkig zie je er nu niets meer van.

Aangezien je niet van 08:00 tot 20:00 uur in de zon kunt liggen, hetzij je een Nel Veerkamp-look prefereert, bedachten we een alternatief programma voor het eerste gedeelte van de dag; Shoppen!
Op een half uurtje rijden van ons fijne hotelletje lag Coconut Point, een enorm (outlet)winkelcentrum, waar vooral Lau d'r hart kon ophalen.
Het was zelfs zo groot, dat we vooraf even een keuze moesten maken welke winkels aan te willen doen, wilden we geen stress krijgen.
Uiteindelijk goed geslaagd bij Express, American Eagle Outfitters, DSW, Hollister en Old Navy. Ralph doorstond zonder morren de Schoenenhel van DSW waar Lau mooi wel drie paar prachtige stappers op de kop tikte. Tussendoor mochten we natuurlijk ook even uitrusten bij Starbucks. Dat helpt ook altijd.

We deden nog wat boodschapjes bij de Target, die een hele fijne versafdeling had, dus wij aten de komende twee dagen lekker aan ons eigen tafeltje in ons eigen keukentje! Heerlijk na al die dagen uit eten.
Eenmaal terug in het hotel bakten we bij wijs van late lunch nog wat 'lime shrimp' in ons eigen pannetje op ons eigen kookplaatje. Wat een feest!
Daarna was het tijd om te hangen op het strand. Het hotel had ligbedjes beschikbaar die je neer mocht zetten waar je maar wilde. Dus vlakbij de golfjes, lekker in dat superwitte zand, met een boek. Kan niet beter. Als klap op de vuurpijl zagen we ook nog een dolfijn langs de kust zwemmen, en dat is toch wel heel bijzonder. Je snapt, we waren euforisch!

Die avond aten we sámen Sushi; de mensen die Ralph kennen weten dat zoiets een hele openbaring is! En hij vindt het nog lekker ook. Een gedenkwaardige dag.
Na het eten gingen we nog even op de zandbanken en in de zeewater-'vijvers' spelen. Natuurlijk weer met onze grote vrienden, de zeeslakken, maar ook vonden we een paar levende sanddollars, en flink wat zeesterren en hermietkreeftjes. Ook een hele mooie grote venusschelp, waar geen beestje meer in woonde. Die mag mee naar huis! Er kwam weer een dolfijntje langs om ons welterusten zeggen. En dan weet je; Heel veel beter kan het niet!

De tweede dag Fort Myers Beach; het is goed te merken dat we niet meer heel nodig moeten sightseeen. Om 11 uur rijden we eens een keertje weg van de Neptune Inn. De geplande ochtendwandeling (hier in Snowbird-country, begin je soms zelf op een bejaard stel lijken) ging dus niet door, en we strekten de beentjes pas toen we een mooi strandje in Sanibel hadden gevonden. Het haalt het niet bij Bahia Honda, maar met het witte zand, lichtblauwe water en honderden schelpen zijn de stranden van Sanibel ook niet te missen. Jammer was dat we in onze warrigheid die ochtend waren vergeten om onze zwemkleren aan te trekken of mee te nemen. We vragen ons nog steeds af waar het mis is gegaan, maar zo goed en kwaad als het ging hebben we zo ontbloot mogelijk in ons ondergoed op het strand gezeten. Want het was wederom 'bokkeheet'.
Wat erg grappig is op de stranden een de golfkust, is dat bijna iedereen gebukt staat. Er gebeurt zoveel op de grond, als het niet de schelpen zijn, dan zijn het wel de zeediertjes. Wij ontwikkelden een voorkeur voor paarlemoer, want in verschillende soorten en maten te vinden is. Wellicht kunnen we er thuis nog een beetje mee freubelen.
Na twee uur, zweetten we de pan uit, en renden we op blote voetjes over de hete boardwalk naar de parkeerplaats. In onze persoonlijke sauna, ook wel auto, reden we weer naar Fort Myers Beach. We moesten nodig plonzen in een van de twee zwembaden. Op de weg terug, terwijl we over de brug naar Estero Island reden, zag Lau nog een dolfijn in het bizar heldere water. Het blijft een feestje, dit soort dingen.
De rest van de dag hebben we een beetje doorgebracht aan het zwembad, Lau ging nog een stukje over het strand wandelen, bij gebrek aan exercitie. 's Avonds onze overheerlijke Target-salade en een Corona genuttigd. Daarna hebben we nog een documentaire gemaakt, genaamd; 'Het wonderlijke zeeleven bij eb in Fort Myers tijdens zonsondergang'.
Toen het 'a wrap' was, liepen we een beetje weemoedig in de schemer weer naar ons onderkomen. Morgen moeten we hier alweer weg... Maar we vinden het zo fijn!!

1. Geweldig vakantie, zo te zien.
    En het leest ook heel vermakelijk, veel plezier verder, Arie (floridaorum)

2. Heerlijk dat strand op Fort Meyers Beach. Wij waren daar aug vorig jaar en heb ook s'ochtends lekker over het strand gewandeld. Vaak liep ik daar dan helemaal alleen. Geweldig!!!