donderdag 17 mei 2012

Dag 21 – Laatste dagje

Vandaag was het een beetje een raar dagje. We waren toch een beetje kranky van de gestolen portemonnee, en hadden eigenlijk niet zo'n zin om terug te gaan voor nog een bezoekje aan Seaworld of Aquatica.

We besloten om wat boodschapjes te toen bij de Target, wat gezonde lunch en avondeten voor die avond (ook een starbucksje met een lemoncake!!!). En nog even wat laatste spulletjes voor thuis te kopen in de Florida Mall. Daar hebben we ons de ochtend en een deel van de middag prima mee vermaakt. Toch nog twee overhemden voor Ralph en een gewaadje voor Laura mee in de koffer.

Het was een beetje een regenachtig dagje, dus we waren blij dat we niet naar Aquatica waren gegaan, en gisteren wel! Eventjes geluncht. Eventjes de mail gecheckt voor de reisverzekering en toen: Jaja, was het weer tijd voor nog een absoluut hoogtepunt! We gingen naar de Congo River Minigolf!
Op de international drive in Orlando zitten zoveel van die midgetgolfdingen, dat we eigenlijk al hadden besloten dat nog wel eens te willen doen. We kregen onze stick, ballen en ons scoreblaadje. En het advies om de voorwerpen op de achterkant van het kaartje te spotten. Want als we wisten bij welke hole het masker, de hoed, de slang of de speer zou zijn, dan wonnen we een prijs.

Fanatieke kleuters als we zijn; tussen de stalactieten, neergestorte vliegtuigen en en soekiemoekie-huisjes door, begonnen we driftig te minigolfen, en te speuren naar de speciale voorwerpen. Aan het eind hadden we 't er warm van, alles gevonden behalve 1 voorwerp en een gelijke score!
Toch kregen we een prijs van de mevrouw achter de balie, omdat 't d'r eerste dag was. Nog een keer gratis golfen. Hmm. Die mocht die mevrouw wel weer terug hebben. Want moesten we dat dan vandaag nog gaan doen?

We reden nog even de I-drive over, omdat we in de verte een ongeveer zwarte wolk aan zagen komen en we wel zin hadden om dat natuurgeweld te aanschouwen. Maar het kwam niet echt. Nog even naar de Walgreens voor wat noodzakelijkheden voor het vliegen morgen, en hop naar het hotel.
Daar hebben we ons dooie akkertje onze boekjes uitgelezen, de koffers ingepakt, ze gewogen in de gym op zo'n ouderwetse weegschaal en een maximale hoeveelheid aan afval geproduceerd. En toen maar gaan slapen, want morgen; naar huis. En hoewel we Orlando wel gezien hebben (I know, we hebben nog lang niet alle parken gehad, maar daar zijn we de luitjes niet voor en hebben we ook de centjes niet voor), vinden we het suuuuuuperjammer dat de vakantie alweer voorbij is. Kunnen we niet nog een weekie Fort Myers of de Key's erbij boeken?

1. Wat een avonturen tijdens de reis zeg; inclusief een heuse kluisroof! logisch dat je daar toch even een beetje kranky van bent. Maar verder niks dan sun &fun, dat maakt gelukkig veel goed. Dagelijks stilletjes meegelezen en veel plezier aan jullie blog beleefd. Dank daarvoor! Goeie reis terug en wel thuis!