zaterdag 12 mei 2012

Dag 15 & 16 – Het strand van Sint Peter

We zullen maar zeggen dat het hier in het Sirata Beach Resort in Saint Pete's Beach enigszins levendig is. De halve nacht hebben we wakker gelegen door alle gekrakeel onder ons raam. Daar zit een bar en een deel van het zwembad. Wisten wij veel dat die beiden om 10 uur dicht gingen. Maar goed, volgens de meneer bij de balie moeten we de volgende keer gewoon bellen, en dan worden ze weggestuurd.
We komen pas laat op gang, besluiten tegen de middag eens een beetje rond te gaan rijden om de boel hier een beetje te verkennen. We rijden een stuk naar links, richting een stadje met de spannende naam 'treasure island', we keren om en rijden dan helemaal naar rechts naar het stadjes Pass-a-Grille. Een mooi stadje, mooie wijkjes, en natuurlijk aan het strand of aan de baai. Bizar hoeveel tuinmannen er aan het werk zijn. Hier moet het geld zitten!
Bij de Publix doen we wat noodzakelijke boodschappen, halen lunch voor die middag en besluiten om nog even de Dollar Tree in te lopen. Want wat is dat voor een winkel?
Nou ALLES 1 dollar. Ex. Tax, dat wel, maar goed. Waar hebben we het over? Het voelt een beetje alsof je bij de Action loopt, en gelukkig kunnen we de verleiding aardig weerstaan om allerlei overbodige rotzooi te kopen.

Met onze lunch, onze literflessen spannende sportdrank en zonnebril gaan we daarna lekker aan een van de zwembaden bij ons hotel zitten. Het is een groot complex, het is goed verzorgd, en er is genoeg te doen. Met een muziekje op de achtergrond, lezen we een boekje, zwemmen we een beetje. We lopen nog een stuk over het strand en spetteren een beetje in de branding. Ver durven we de zee niet in, want er staan overal waarschuwingsborden dat je niet op stingrays moet gaan staan. Brrr.
Na onze wandeling hebben we wel een drankje verdiend. Lau besluit om een Bloody Mary te proberen, pffff. Toch een beetje heftig. Als de ijsblokjes gesmolten zijn, en ie toch nog niet op is, gaat ie de prullenbak in.
We zien nog een Bruiloftrehearsal, wat we maar gek vinden. Dat je dat bijzondere moment gaat repeteren, alsof het een toneelstukje is. Blij dat wij gewoon het strand op zijn komen stampen.

Na een potje 'iets met zakjes en een gat', waarbij Lau Ralph keihard inmaakte (had ik ook al opgemerkt dat ik gisteren ook al een onmogelijk spelletje met een ringetje en een haakje had gewonnen?) gingen we ons opfrissen en op te tutten voor het eten. Na lang dubben, besloten we bij de Rumrunners Grille te gaan eten, gewoon op het hotelcomplex.

Na het eten brengen we nog een bezoekje aan de 'arcadehal', want daar staat airhockey! Whoooop!
Het is een zinderende strijd, maar weer weet Lau er met de overwinning vandoor te gaan. Tijd om naar bed te gaan! We zijn moei van zo'n hele dag heeeel weinig doen!

Goedemorgen! Vannacht heeeeeerlijk geslapen. Zelfs uitgeslapen, zodat we wederom tegen de middag wat gaan ondernemen.
Zoals je misschien weet hebben we een fascinatie voor gigantische supermarkten/winkels waar ze eigenlijk alles hebben. Kunnen we uren doorheen dwalen, zonder ook maar echt iets te kopen. Vandaag wilden we graag naar de Wallmart. Hadden we nog niet gedaan deze vakantie. We zullen wel gek zijn... maar ja. Vakantie.
In de Wallmart hebben we ons uiteraard weer vergaapt aan de verzameling BB-guns en suuuuperhandige kampeerdingen, die echt te zwaar zijn voor in je koffer. We staan wel bijna op het punt om een Samsung Tablet te kopen, omdat ons netbookje echt stuk aan het gaan is. Maar we besluiten toch om het niet te doen. We moeten nog naar Orlando... onze bankrekening is niet eindeloos.
Met slecht een doosje cinnamonrolls lopen we keurig de WINKEL uit. We zijn trots op onszelf.

We rijden naar de Sunshine Skyway. Dat is een brug die over de baai van Tampa heen gaat. Een enorm cool ding. We waren er al over heen gereden, maar we willen 'm even rustig bekijken. We gaan daarom de fishingpier ernaast op. Het stikt er van de vissers, pelikanen en lovebugs. Het schijnt de dag van het jaar te zijn dat deze vriendjes hebben besloten om te verhuizen. Niet normaal veel! Dus even op ons gemakje naar die brug kijken is er niet bij... Ja vanuit de auto. Alleen dan voorkom je dat je die middag luncht met Lovebugs.

De volgende bestemming is Fort DeSoto-park. Een statepark, met een van de mooiste stranden van Amerika. Dat moeten we zien natuurlijk. In de auto worstelen we ons in onze zwempakjes, en vol verwachting stappen we het strand op... Hmmm, het was niet perse het mooiste strand van Amerika, maar toen we eenmaal in het water stonden, kwam er wel op nog geen tien meter afstand een dolfijn langszwemmen! Iets verderop zat ie een visje achterna, en leek ie haast naar ons toe te zwemmen, maar vervolgde toen weer zijn weg langs de kunst. Mooi hoor!
We hebben nog lekker in het water gespetterd en in de branding gelegen, omdat het zo bloedjeheet is in de zon, en we gewoon weigeren een parasol te kopen. Fort DeSoto is in ieder geval een fijn strand. En geen stingrays!

Bij het hotel gaan we nog even bij het zwembad hangen, als we zien dat de bruiloft die gisteren werd gerepeteerd, nu voor het echt gedaan wordt. Er komen toch wat herinneringen boven, dus we klimmen in het speelhuisje op het strand, om het allemaal een goed gade te slaan. Maar het is wel een opgedirkte bedoeling, zeg! 8 bruidsmeisjes in paarse jurken en turquoise boeketten, die traditionele vioolmuziek, pfff. Maar goed, iedereen zijn meug. Het is leuk om het te zien.

Als onze spanningsboog er op zit, lopen we naar de Publix voor wat Sushi, een sandwich en een enorm blik corona. Dat gaan we lekker op het strand oppeuzelen.
Daar weer aangekomen zien we dat er flink wat fotoshoots aan de gang zijn. Ondergaande zon... we kennen het :-)
Er staan we drie bruidsparen vlak naast elkaar te poseren. We besluiten – met een halve liter corona in ons voorhoofd – ook een fotoshoot te doen met de zelfontspanner, maar dat mislukt jammerlijk.
Als de zon onder is, nemen we afscheid van het strand. Morgen gaan we naar onze laatste bestemming; Orlando!!!

1. Heerlijke dagen weer, echt vakantie !! Wij kunnen ook altijd genieten van lekker door de Walmart rondlopen, het leven kan zo simpel zijn !

2. Jemig, jullie relaxen daar de pan uit!